Ja we leven nog ;) - Reisverslag uit Hoofddorp, Nederland van Melissa Pura - WaarBenJij.nu Ja we leven nog ;) - Reisverslag uit Hoofddorp, Nederland van Melissa Pura - WaarBenJij.nu

Ja we leven nog ;)

Door: melissa pura

Blijf op de hoogte en volg Melissa

16 Maart 2014 | Nederland, Hoofddorp

Zo de eerste blog vanuit Nepal.
Op Schiphol iedereen gedag gezegd en vervolgens met claire de douane door, dikke tranen maar deze hebben we opgelost met een McFlurry, de startbucks was helaas al gesloten dus geen fucking cheers met een Starbucks.. Vliegtuig in en na een korte vertraging naar abudabi gevlogen. Zo daar landen is echt een sprookje. Wittestrandjes en blauwe zee super gaaf. Airport viel ons wel tegen kwa mooiheid, maar hebben ons prima vermaakt. Na een stop van 2 uur het vliegtuig in( ook met deze hadden we vertraging, bijna een uur!) En geland op Nepal, Welkom in dit Ongelofelijk totaal anders functionerende land. En toen ons visum, gelukkig maar 1,5 uur in de rij tussen alle andere stinkende mensen. Toen we ons visum binnen hadden gingen we opzoek naar Madan, de eigenaar van ons guesthouse. En die stond allang te wachten met ons naambordje, warm onthaal met een lintje even wachten op een andere Hollander en toen het busje in door Chaos Kathmandu en ja idd ook hier rijden ze links. Na een ritje van 30 min een warm welkom bij ons guesthouse. Gelijk even geskypt naar NL. Al gauw zaten we zonder stroom wat hier heel normaal is maar voor ons enorm wennen, uhh geen camera die je op kan laden, tegen telefoon en dus ook geen wekker!
Rond een uurtje of 20.00 ontmoete we een andere Hollander uit ons guesthouse. Hij nam ons mee voor avond eten in een organic food restaurant. Lekker hoor, alleen pizza met gekookt ei is toch niet mijn ding. Na nog even te hebben gekletst naar bed gegaan inmiddels 0.00 Nepalese tijd . vanmorgen half 9 eruit en na douchen lopen naar ons ontbijtje. Nepalese jongen sprak ons aan die ons wel even wegwijs wilden maken, hij was toch vrij en wilde ons een gunst doen. Prima. Heel wat tempels gezien en ontbijt even laten schieten. Eenmaal bij het hotel vroeg hij 5000 rp ( 50 euro) wij hadden 500 met ons guesthouse afgesproken als goede prijs dus onze vriend was behoorlijk pist. Daarmee zou hij niet zijn familie kunnen onderhouden. 500 rp nogmaals aangeboden en toen met 500 rp weg gestuurd. Om 12.00 kwam Rita voor ons project. Ze had handige tips voor ons en was erg behulpzaam. Om 14.00 gingen we op pad met Bidur onze tourguide voor deze 2 dagen. Hij heeft met ons wat sightseeing gedaan ( heel gaaf) en toen naar nagarkot gereden. Daar hebben we heerlijk gegeten, gekaart gedoucht en geslapen. Omn 5.30 eruit om de zonsopgang te zien. Super! Helaas was de himalaya zelf door de mist moeilijk te spotten in de ochtend. Om 10 uur kwam Bidur weer en ging ons holi avontuur beginnen wat vooral bestaat uit muziek, happy holi, kleurenpoeder en vies water. . De eerste strepen kregen we al bij ons guesthouse, vervolgens zijn we naar Bakthapur gegaan, wat bestaat uit tempels, tempels en nog meer tempels. Uiteraard wilde menig nepalees van deze bleekscheten kleurrijke monumenten maken. Nou geloof ons tot over de top haha. Na een lunch met Bidur doorgereden naar kathmandu waar we er op urban square uitgingen. 1 groot festival met voornamelijk mannen. Bidur heeft ons zijn leven bewaakt en daar waren wij hem erg dankbaar om. Vervolgens hebben wij onze tour verder gezet en zijn wij via de stad terug gelopen naar ons guesthouse. Nu een hele flinke douchebeurt nog steeds goor van de resten poeder. Die zullen we de komende dagen nog wel even blijven zijn. Hoe dan ook wij hadden dit voor geen goud willen missen!

• 16 Maart 2014 - 14:40

Jan Willem :

Woehoe wat een leuk verhaal! Eerste weekend is goed bevallen zo te lezen. Veel plezier nog toppers!

• 16 Maart 2014 - 15:27

Open Atelier:

Lieve Mellissa,

Renske heeft jouw verslag voorgelezen. Wat indrukwekkend. Veel liefs van Sjoeke, Philipe, Margret, Hr. Hartog, Ernest en John.

• 16 Maart 2014 - 18:10

Ton En Ilonka:

Zo dat is een goed begin, genieten maar ook alert blijven dus! Alvast een goede vlucht naar jullie uiteindelijke bestemming. XX

• 16 Maart 2014 - 20:16

Mam:

Hai lieverds xx al wat via whatsup kunnen lezen wat jullie allemaal meemaken, wat een mooie tempels! Gaaf! En niet te vergeten feestelijk holi! Geniet & blijf alert! Love you x

• 16 Maart 2014 - 22:39

Marja Dekker:

Hoi Melissa, leuk jullie te volgen en volgens ons hebben jullie een leuke eerste dagen gehad. Geniet ervan.

• 17 Maart 2014 - 13:13

Oma Westerman:

Melissa wat heb je al veel beleeft,je beschrijft het zoals wij het ook hebben ervaren.
    En wat veel tempels zijn er .geniet verder je komt nog genoeg tegen de komende tijd
    Dikke kus van Opa en Oma.

• 17 Maart 2014 - 17:33

Oma Hilgen Van Den Adel:

Lieve Melissa,
    Ik heb je foto's en reis verslag gelezen. Ben blij dat alles zo positief verloopt.
    Ik kan bij je vader en moeder meekijken. Blijf je volgen. Hou je haaks. Tot de volgende keer!
    Liefs en kusjes Oma.

• 18 Maart 2014 - 18:43

Pap:

Beste lezers, we hebben van Melissa per sms vernomen dat Clair en Melissa aangekomen zijn in het hostel. Het matras is nog geen 10cm. Ze hebben geen internet dus daarom een bericht per sms wat duur schijnt te zijn. Een heel ander wereld.

• 19 Maart 2014 - 12:19

Melissa Pura:

Top Renkse! leuk dat je ze voorleest, ontzettend lief! en leuk om te lezen dat het gelezen wordt haha. bedankt voor de leuke en positieve reacties