Vakantie/ reizen/ backpacken - Reisverslag uit Lumbini, Nepal van Melissa Pura - WaarBenJij.nu Vakantie/ reizen/ backpacken - Reisverslag uit Lumbini, Nepal van Melissa Pura - WaarBenJij.nu

Vakantie/ reizen/ backpacken

Door: melissa

Blijf op de hoogte en volg Melissa

11 Juni 2014 | Nepal, Lumbini

Jeeetje, Time flies when you’re having fun… We zijn zo ongelofelijk druk dat het gewoon moeilijk is om het blog een beetje bij te houden! Dus een kort verslagje want we moeten er weer vroeg uit morgen en het is al 0.00
Goed, de laatste week op NNSWA zat vol gepland, het VISA was (niet al te verbazend) niet gelukt bij de grens van India, want dan moesten we een VISA voor India kopen en dat kan alleen in Nederland. Dus deze moeten we nu morgen in Pokhara regelen, met een boete omdat we 1 dag te laat zijn, balen maar het zei zo. We hebben in ieder geval de allerlaatste feedback verwerkt en zijn vooral bezig geweest met afscheid nemen d.m.v. op visite bij de werknemers hun huizen. Was erg gezellig! Ook zijn we nog naar de beruchte brug geweest die inderdaad wel de moeite waard was! Daar hebben we gepicknickt. En we hebben een tempel bezocht, al was deze niet heel spectaculair in vergelijking met wat we nu in Lumbini hebben gezien. De dag van afscheid nemen was op 6-6 aangebroken. Het was best heftig om iedereen oprecht verdrietig te zien. Daarna wijn we naar Dhanghadi vertrokken voor 2 nachtjes. Hier zouden we met 1 werknemer doorbrengen als afsluiting. We hebben uiteindelijk weinig gedaan omdat het te heet was, wel hebben we een henna hand er aan over gehouden( was helaas 12 dagen blijft zitten) en een volgeladen buik van all het eten!.Na dhanhadi zijn we naar Bardia vertrokken. Dit is een nationaal wild park. We zaten in een super schattig huisje aan een riviertje. Tussen de grote spinnen, gekko’s, hagedissen, tig soorten vogels en jawel de tijgers, aapjes, olifanten en neushoorns. We hebben heerlijk gezwommen, ook met een waterbuffel was echt een onwijs gave ervaring was. Verder hebben we een jeepsafari gedaan. We hebben een tijger, 2 olifanten en een neushoorn gezien. Echt super mooi.
Gister zijn we naar Lumbini gekomen. De geboorteplaats van Buddha. We hebben er ruim 7 uur over gedaan en moesten al door behoorlijke “heuvels”( wat voor ons toch echt al bergen waren). Een heerlijke kamer met airco, top matras en een lekker toiletje, wat wil een mens nog meer. Eten. Wij zaten als enige in het restaurant maar de bediening was zooooo traag. Echt verschrikkelijk. Maar het eten smaakte gelukkig best. Een mede backpacker schoof aan en begon haar verhaal over yoga. Na alles te hebben aangehoord nog even geskypt met het thuisfront en toen heeeeeerlijk geslapen. Vandaag zijn we door lumbini wezen fietsen. Wauw wie tempels wil zien moet naar lumbini. Wat wij vooral leuk vonden was dat de tempels verschillend waren doordat ze uit verschillende landen kwamen. ZO hebben we Koreaanse, chinese, thaise, duitse, Nepalese, Franse tempel gezien en natuurlijk de steen die de geboorte plaats van buddha aangeeft. De tempels waren echt indrukwekkend en het was heerlijk om te fietsen. Helaas gebeurde dit avontuur in 45 graden wat het wel aardig onprettig maakte. Eenmaal lekker in de kamer hadden we geen stroom, wat betekend dat de verheugde airco en koude douche voorlopig geen optie waren. All met al heb ik hier een op tijd en geniet ik enorm van dit reizen. Om 6.30 morgen ochtend vertrekken we naar Pokhara. Daar zullen we 4 dagen een trekking doen door de Himalaya. Och wat verlangen we naar de koelte!!

• 13 Juni 2014 - 19:51

Mam:

Wat een heerlijk verhaal, gaaf hoor wat jullie allemaal zien en meemaken , 45 graden is wel bloedheet he! En dan je airco t niet doen,ohoh, maar nu is jullie trektocht begonnen met hopelijk aangename temperatuur en mooie bezienswaardigheden, heel veel plezier! Veel liefs xxmam

• 14 Juni 2014 - 15:02

Ton En Ilonka:

Mooi verslag, vandaag jullie 3de trek dag pas gelezen en benieuwd naar jullie backpack verhaal.
    45 graden is niet te doen denk ik, dus succes en geniet er nog volop van.
    Lieve groetjes en knuffels van Ton en Ilonka

• 16 Juni 2014 - 15:38

Tijmen:

Geniet lekker van een welverdiende vakantie. Ik werk me wel suf aan al die beoordelingen ;-)
    Tijmen

• 19 Juni 2014 - 21:35

Paula:

Hoi Melissa,
    Wat heb jij een ontzettend indrukwekkende reis achter de rug!
    Lees nu al je verhalen en ben erg onder de indruk.
    Veel plezier nog die laatste dagen, zal van je moeder volgende week horen hoe het met je is
    Liefs Paula