Eindbestemming - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Melissa Pura - WaarBenJij.nu Eindbestemming - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Melissa Pura - WaarBenJij.nu

Eindbestemming

Blijf op de hoogte en volg Melissa

21 Juni 2014 | Nepal, Kathmandu

Terug in Souvenir guesthouse, in kathmandu. Wat hebben we uitgekeken naar dit matras haha! In pokhara zijn we begonnen met een trekking van 4 dagen. Hierbij begonnen we op 1100m hoog en hebben we als hoogte punt 3200 meter bereikt. De eerste dag was de trekking nog door een redelijk bewoonde wereld. Kleine dorpjes, watervallen en bruggen. We hebben toen 4 uur gelopen. We ontmoette mensen uit Chili, Orlando, New York, Duitsland, Nederland en Indonesië. Erg gezellig! We hebben nepalees leren kaarten door de gids en onze drager. We kwamen erachter dat de voor ons primitieve guesthouses voor andere als luxe werden beschouwd. Een gedeelde koude douche, een gedeeld toilet, op pad met je wc rol, we voelde ons alsof we op kamp waren. Uiteindelijk vroeg gaan slapen want de 2de dag hebben we ruim 7 uur berg op moeten lopen waaronder een trap van 3000 treden. Wel een prachtige omgeving en heerlijk weer! Hierna kwamen we aan bij ons 2de guesthouse, een luxere variant want dit keer hadden we een warme douche, een openhaard en wifi. Vanuit dit guesthouse konden we de sneeuwtoppen van de himalaya zien. Dag 3 moesten wij er om 4.00 am eruit. De ochtend wandeling, een trap van 3 kwartier om de zonsopgang te kunnen bekijken. Gelukkig was de klim het waard want WAUW wat was dit super gaaf! Echt een prachtig gezicht wat niet met een foto vast te leggen is. Vervolgens lekker ontbeten en klaar gemaakt voor weer 7 uur wandelen. Onze gids zij bij alles a trekking is like a little bit up and a little bit down We will walk but slowly slowly. Het motto van de trekking haha. Op dag 3 moesten we eerst nog een stukje omhoog en daarna begon het afdalen. Di afdalen was de killer voor onze beentjes. Wat hebben we op dag 4 een spierpijn gehad! Maar wel weer een heel mooi stuk gelopen. Het was verassend hoe snel en hoe vaak de begroeiing van zo een berg veranderd. Helaas hebben we ook een stuk in de regen gelopen wat het een stuk onprettiger maakte. Hierbij kwamen namelijk de bloedzuigers opduiken op de paden en deze zochten regematig hun weg naar ons huidje. Bij mij veel via me schoenen, bij claire via haar poncho ( dan kwamen ze uit de boom) we werden lekker ingesmeerd met zout zodat ze niet zo snel zouden komen. Daarnaast waren we dus aan het afdalen en werden de stenen gauw glad. De laatste dag kwamen we weer terecht in het bewoonde gedeelte. Door de rijstvelden, maisvelden etc. Mooi hoor! Met ze 5e inclusief tassen in een mini auto terug gereden naar Pokhara om onze wel verdiende massage te ontvangen. We zijn naar de helping hands geweest. Een organisatie waar mensen met een beperking werken. Claire en ik werden beide door een doof persoon behandeld. Het was echt zoooooo goed! We hebben er echt van genoten. Daarna lekker gegeten en een cocktail gedronken met 2 NL die we tijdens de trekking ontmoet hadden. om vervolgens eens goed te gaan slapen. De 2de dag in pokhara hebben we in een resort gelegen. Het was ook heerlijk, lekker gegeten lekker gezwommen en ondanks de slechte voorspellingen toch van de zon kunnen genieten. Savonds zijn we weer naar club Amsterdam geweest Hier konden we ook live de voetbal volgen dus het was er gezellig druk. De 3e dag in pokhara hebben we ons laten verwennen met een gezichts behandeling en een pedicure. Dit keer zaten we aan het meer van Pokhara met een prachtig uitzicht. Het was zeeeer ontspannend. Savonds hebben we voetbal gekeken in Club Amsterdam. Hier was de helft voor NL en de helft voor Aus. Het was echt ontzettend leuk om de pot met de tegenstanders te kunnen kijken. De laatste dag in pokhara wilde we paardrijden. Het paardrijden viel ons zo tegen dat we na een half uur ( van de 3 uur) gestopt zijn. De paarden zagen er goed uit maar waren niet op ons maar op hun eigenaar gericht deze liepen te voet mee waardoor we ook niet echt tempo konden maken. Daarnaast liep er 1 met een bamboe stok mee om ze een tik te verkopen als ze niet doorliepen. Niet onze manier van omgang en daarom dus tijdens de rit gestopt en terug gelopen. We zijn daarna met een bootje het meer op gegaan en hebben lekker gevaren. Daarna geluncht en vervolgens het kind in ons naar boven laten komen. We zijn een tasje gaan schilderen met meisjes die van kinderarbeid bevrijd waren. Een ontzettend mooi initiatief en we hebben echt een top middag en een mooi tasje als herinnering er aan over gehouden. In de avond afgesloten met een lekkere cocktail, tafel voetbal en gepoold met 2Nepalesen. Toen we terug naar het hotel wilden wisten we niet wat we zagen. De straten stonden blank en het bleef maar storten van de regen. We hebben eerst via afdakjes proberen terug te lopen totdat we bij een wat lager staande bocht kwamen. Het water was daar zo diep dat de auto’s er dreven. Gelukkig was er nog een stel dat de zelfde kant op moest en konden we in hun taxi mee. We waren behoorlijk benauwd voor de terug vlucht maar gelukkig was het de volgende ochtend weer droog. Om half 10 kwam onze taxi en om 10.10 zaten we in het vliegtuig. We mochten met een vlucht eerder mee en passpoort controle was daarom niet nodig. Gauw de tassen erin, door een poortje en boarden. We waren verbaasd dat ze er zo makkelijk mee omgingen maar vonden het heerlijk om niet te hoeven wachten. De vlucht zelf duurde maar 20 minuten. In kathmandu werden we opgehaald door de man die met ons in Kathmandu Holi had gevierd. Hij en de chauffeur ( die voor ons vervoer tijdens de reis was) brachten ons naar het begin van onze reis. Nu zitten we dus weer in Souvenir, het guesthouse waar wij de eerste cultuur van Nepal opsnoven. Het is zo raar om hier weer te zijn, te tijd is zoo ontzettend snel gegaan. Gister avond zijn we als afsluiting met de beste man uiteten geweest. Vandaag willen we langs het CP center, een tempel die we gemist hebben de vorige keer en de lijkenverbranding. Morgen is er geen vervoer mogelijk en zullen we ons op een andere manier moeten vermaken. Maandag begint onze reis terug naar Nederland. Dan zit het er echt op.. een heel gek idee, wat nu nog niet te bevatten is en wat een heeel dubbel gevoel geeft.

• 21 Juni 2014 - 12:04

Laura:

Hey meiden!
    alvast een fijne terugreis gewenst. Ben nu een weekje thuis van Ethiopië maar mijn hoofd zit daar nogsteeds... geniet nog even met volle teugen van de laatste dagen.

• 21 Juni 2014 - 19:23

Ton En Ilonka:

Wat een mooi verslag en ook een beetje emotioneel, dat het er bijna op zit, maar wat hebben jullie veel beleefd, dat neem je allemaal mee terug en hier zijn er zoveel die jullie ook weer graag willen zien en knuffelen. Dus een goed afscheid daar, een goede terug reis en tot gauw xx van ons